Sunday 14 August 2011

~blajar la dri ksilapan...(plssss)

assalammualaikum,

pe yg aku nk ckap ni,aku just nk igtkan diri sndiri n owg len gak...nk time or x, sndiri pk la...masing2 da beso...da tue n tau pe yg kite wat ni tol ke x,pat pahale or dose..bukn dak kcik yg kne igtkan sllu..owg kate dak kcik pon pham klo owg tue kate bnde tu salah,dose...tp pape pon aku x tujukan ni pde sesape...t de owg ckap "kubur msing2"...xkisah la...ne yg nk bce,bce la...ne yg nk ikut,ikut la...

nk kate aku ni baik sgt,idak ler...tp aku still tau ne 1 HARAM,ne 1 HALAL...mnusie mang xlepas dri mlakukan kesilapan...bile da tsedar,pat2 la b'taubat...tkut t'lmbat, mnyesal x sudh...aku nk kwin...tp, klo aku da kwin,aku nk jage laki aku baik2...nk syg die spenuh ati ni..da t'surat sjak azali,die la sbahagian tulang rusuk kite...die la psangan hdup kite shingga ke akhir hayat...aku fahm sgt,kite msing2 de ego..tp..besa mne sgt ego kite ni nk di bndingkan ngan kemurkaan Allah bile kite menafikan dan mnidakkan pe yg patot kite dpt & mhargai sgala pmberian Allah...

B'syukur la....ngan da ilang pan mate,bru nk rase yg die la
t'baik  tok kite..da xde gune lgi mse 2..ngis air mate darah pon xkan mngembalikan semule pe yg kite ade..
aku pon pena gak rse skit & di sakiti...pape pon hidup ni kne redha...pasti de hikmah di sbalik yg tjadi...
kwan aku said :"klo kite kwin tok 1st time laki kite baik,tp xpjg jodo...bile kite kwin tok 2nd time laki kite kuang baik..."wallahualam...arap2,aku kwin hanye tok skli...just wit him..well,nobody perfect...~_~

No comments:

Post a Comment