Tuesday 13 September 2011

ape yang mampu aku katakan.....



Aku hanya insan biasa…
Aku hanyaa insan yang serba kekurangan…
Aku hanya insan yang tak bisa memilih kehidupan…

Sebabnye?

Aku ditakdirkan untuk menjadi insan biasa..
Aku ditakdirkan untuk menjadi insan yang serba kekurangan…
Aku ditakdirkan untuk menjadi insan yang terima apa saja dalam kehidupan..

Tapi….!!!

Jangan kau ganggu insan biasa ini..
Jangan kau ganggu insan yang serba kekurangan ini…
Jangan kau ganggu hidup ini…

Aku??

Ya!!aku lah manusia itu…
Ya!!aku lah insan itu…

Jadilah diri sendiri..bukan atas kehendak org lain…
Badan kau…hak kau…
Pe de kisah ttg ape org nk bilang…
Aku tak peduli…
Aku tak kisah…
Yang aku tau..

Aku tak kacau org lain..
As org lain…
Jangan jdi seperti ‘ASTRO’..’BERITA HARIAN’…
Jangan m’jadi penunggu ditepi tingkap…
Melihat org datang & pergi..
Dan kau sesuke ati menabur cerita yg belom pasti…
Entah kn betol,entahkan tidak…

Aku hanya insan biasa…
Mulut pedih..hati perih…
Dan utk kau…
Jgn jdi musoh dlam selimut…
Akan ku pastikan kau terssungkur…
“sepandai-pandai tupai melompat,akhirnya jatuh ke tanah gak…”


(p/s:tiade kene mengene ngn yg masih idop @ yg da meninggal dunie) 

No comments:

Post a Comment