Tuesday 18 October 2011

bencinye manusie hipokrit


Salam….
Kali ni aku nk share pasal manusie yg hipokrit..u know hipokrit?alaaa….
Binatang kuning2 tuh..heeee…ok2…seriously, aku pon xpaham nape dri zaman dolu2,  msti nk ade manusie hipokrit nih…pade kowang la kan…pe sbb ea sesetgh manusie ni jd hipokrit…I think la..dowang ni kekurgn kasih syg kot…or jeles bb dowang ni nk jdi owg yg pnyayang…tp xleh bb hipokrit!maybe lorh….

Aku de 1 cite pasal manusie hipokrit nih..aku de knal sowang makcik ni…aku sayang die cane aku sayang mak aku…aku tak sangke selame ni die b’pure2 bek ngn family aku… dpn kami,lbut gile lidah..blakang kami,mak aiii…bau longkang say mulut!!aku ckup xngerti…why still de manusie yg aku respecto nk wat taik ngn aku…pe gaknye dose2 t’sembunyi aku kt belio kn2…aku kn, klo leh…aku xnak jd kuang aja…siyes…xnak.. tuhan mara…die mara…mak aku mara..bih nk wat cne…aku bkn mnusie smpurne… yg leh diam, saba n snyum bile owg wat taik ngn aku…nope!i’m not like dat…aku ni da la hangin 1 badn…klo da hangin 1 bdn..fhm2 la..means panas baran!cane nk wat…??

Bile belio buruk2 kan aku,aku still leh saba g..ni da pai tahap belio libatkan mak aku… aku da xleh bla gile ngn pangai belio…aku dnga smalam…aishhh!!tketaq ketaq tgn nih…
Sakit ati aku hanye Allah je yg tau…suke sgt gaknye belio kalo nme family aku bruk… da la family aku mang da tkenal ngn kemalasan aku…hehehe…pe nk wat…da mang aku malas…aku x hipokrit klo aku xnak wat kje…suke ati aku la…(leh gitu??)heee… klo stakat nk heboh2 tlong wat kje bio sume puji,btter xya kot…aku happy ngn care aku wpun kdg2 pangai pemalas aku ni leh wat mak aku kncing manis…heehehehe….tp pape pon aku sayang mak aku…(tibe2 je kan…)

Bbalik cite hipokrit tdi, aku just nk nasihatkan pde manusie2 yg hipokrit ni la kan, lg2 belio la kn2…klo da xde kje sgt..pe kate b’zikir byk2..igt tuhan…gpon belio pon da sakit..tu pon xseda seda diri lg…untung Allah xtarik pe yg belio ade…almaklum la… doa ank2 ngn jiran2…kami sume ni kan xde pape ptalian ngn belio…jdi idak ler disebut name nye…xtau b’terima kasih…tau plak wat muke ksian..aku ni bkn lah manusie yg suke m’ungkit…xgak manusie pndendam…even dri dlu,ramai suke cite buruk2 pasal aku..aku still leh senyum..siap gurau2 ngn itu manusie…tp owg2 ckap..saba manusie pon ade had..so…??ngn la wat tahap kesabaran aku ni da xde g…klo aku da kuang aja…salam tgn die pon aku x igin…nikan g nk pndang..datang thegeh hegeh p uma belio..aku pon xnafikan..family belio byk gak tolong aku n family..kami hargai sgt2…Tp bile da camni…aku da tawa ati…nk ngaku sedare pon xtau ler leh time ke x..Pade mak aku,pertalian drah antare mereka xkan pena putus…tp bg aku…klo skali belio bruk2 kan aku..aku still leh time…ni…da byk kali…pai mak aku pon tlibat…waaaaa…. Byk ctik muke belio…

Aku sbenanye sdih ngn pe yg belio wat…tp…aku nk jadi s’owg yg pemaaf…so,aku maafkan belio…hehehe…cite yg kt ats gempak je lbih kn2…aku just nk ckap…”suke ati belio la nk cite buruk2..yg pat dose bkn aku…heeee….”daaaaa…..

No comments:

Post a Comment