Friday 3 April 2015

Rindu part 2

Di usia kandungan aku 37w...bersamaan 9bulan 1minggu.. Air ketuban aku pecah... Tp bole rilex lagi kol suami tak dpt2... Sbb die keje night shift that time.. Bole pegi Mandi siap2... Pukul 4pg okeyy... Sementare tunggu suami balik...siap2 kan diri n ape yg patot nk bwk pegi spital... Time tu da bedebo debo da... Yela.. Pestime nk bersalin kan... Huhu... Menyempat lagi breakfast pepagi bute tu.. Mane tau smpai2 terus bersalin..at least ade tenage.. Hohohi.. Sang suami smpai2 uma muke cuak gile..padahal Bini die ni bole selambe rilex bfast mcm tade pape jadi... Hihihi...

Pukul 5.38pg...27/2/2015...
Sampai hospital Banting.. Time tu tak rase sakit langsung... Da Siap tuka uniform.. Nak tunggu doc dtg cek... Berejam... Last2 Misi soh Masok ward dulu.. Suami aku dok dlm keta tido sbb die takleh masok teman dlm ward.. Aku soh die balik dulu.. Nasib uma ngn hospital tak jaoh... Pukul 8lbh baru kene panggil ngn doc nak cek.. 1st doc scan.. Btau berat bby sume.. Then die ckp air ketuban aku.. Cukup2 je tok bby.. Means aku takleh lambat bersalin la kan...
Die cek jalan baru bukak 2cm.. Lepas die cek jln baru aku rase sakit.. Sakit yg amat... Nak buat ape pon sume serba tak kene.. Time melawat pukul 12.30 tu aku da stat sakit kejap2.. Misi dtg tye sakit kerap tak..aku ckp Haah..5-6 minit sekali.. Die jwb tu normal..sbb bby da tonjol2 nk kuo... Okey la.. Pestime kan.. Ye kan jela..sbb taktau.. Mak aku dtg tgok pon tak berbuka Sgt...sbb lbh fokuskan sakit nye.. Haha..kesian mak aku.. Pas abis waktu melawat.. Aku dok la sengsorang melayan constraction... Smpai jumpe waktu melawat ptgnye...suami aku dtg temankan.. Time tu mang taktahan sgt2 saktnye... Nurse panggil Masok LR...cek jln baru 3cm... Aku ckp taktahan Sgt sakit... Doc bg aku ubat tahan sakit.. Pas Mandi dorang soh tido.. Aku pon soh suami aku balik..Takya teman kan.. Sbb aku igt bersalin esok... Rupenye... Mlm tu jugak
Taktahan...pukul 11lbh mlm aku da berguling2 sakit... Nk jln pegi LR pon da takleh... Naik wheelchair.. Doc cek jln da 9cm... Syg Sgt... Sbb aku da tade tenage.........


Continue...............

1 comment: