Friday 3 April 2015

Rindu part 5

Mase tgok Aryan tarik kaki die bile aku cuit.. Dlm hati Aryan ade harapan tok hidup.. Aku bisik Kat tinge Aryan... "Aryan..Mmy dtg ni... Aryan taknak tgok Mmy ke syg...?" Tau tak Aryan buat ape??? Die celik mate die... Means die denga aku ckp... Happy Sgt.... Suami aku pon happy... Besar harapan kami tok Aryan bernafas dgn sendirinye... Besar harapan kami tok denga die menangis....mase nk tinggalkan Aryan... Aku nak ciom die...tp tak dpt...sbb terlalu byk wayar... Takpe...nnt2 bole ciom jugak...bisik hati aku..

Aku balik wad... Sampai esok pagi kol 4lbh... Nurse kejut soh perah susu... Nak letak Kat atas..in case Kalo bby da Seda... Nak bg susu.. Aku bia kan dulu.. Pegi Mandi siap2... Mase tgh Mandi nurse dtg btau doc nicu panggil aku soh naik ats... Rase da gigil time tu.. Harap2 berita positif... Aku kol suami soh dtg hospital... Aku naik atas sendiri..ditemani nurse.. Nurse soh aku tawakal...doa byk2... Smpi Kat nicu... Aku tgok Aryan tak mcm semalam... Kaki die da tak gerak mcm semalam.. Nafas die da tak mcm semalam...aku tye doc nape ngn aryan.. Doc ckp Aryan makin kritikal... Oksigen die drop abis... Aku menangis semahu mahunye... Nurse yg teman aku pon ikut nangis... Die tye.. Aku nk pelok bby tak... Of cos aku nak... Dgn wayar Dan salur oksigen masih tak tertanggal..
Finally aku dpt pelok ciom anak aku... Perasaan rindu tu...Allah je yg tau.. Aku tye aryan... "Aryan taknk hidup dgn Mmy n abah ke... Please kuat Aryan.... Time tu aku berdue dgn Aryan.. Suami aku tak smpai lagi... Aku tak kuat nak menanggung sume tu sendiri.. Aku mintak nurse letak kan Aryan balik... Aku keluo.. Menangis lagi... Kol suami... Kol mak.. Btau sedare kwn2 soh doakan aryan...

Tibe2... Doc keluo dr bilik nicu tu.. Ckp ngn aku die nak bg bantuan Kat aryan..sbb oksigen makin drop.. Aku benarkan.. Aku Masok balik dlm bilik... Aku tgok doc tgh cube bg bantuan dgn menekan dade Aryan.. 3 doc cube... Tapi........


Bersambung....

No comments:

Post a Comment