Friday 3 April 2015

Rindu part 3

Sayang Sgt.... Aku da tade tenage time bukaan jalan da 9cm... Aku da tade daye nak meneran.. Maybe menahan sakit terlalu lame... Hampir 1jam doc soh push... But I really3 dun have the energy... Sorry syg.. Last2 aku kene tolak hospital klang sbb bacaan jantung bby da tak cantik... Da lemah... Aku punye tade tenage smpai aku da tak dnga heartbeat bby.... Yg aku dnga..kene hanta hospital klang... Suami aku tak dpt teman kan aku mase dlm LR sbb die Kat uma.. Nurse kol suami btau aku kene refer klang.. Aku jln dulu ke klang... Suami & mak menyusul kemudian... Time tu aku da redha andai Kate aku kene czer.. Tak kisah la janji ank aku selamat... ..

Perjalanan dr Banting ke klang 1jam.. Dgn insiden sebelum naik ambulan da stuck 1/2 jam... Makan mase Kat situ da 1 1/2 jam...
Sampai klang..aku igt terus kene tolak operation room... Tp dorang tolak aku ke labor room... I told Misi... Aku da tade tenage nak teran.. Kene marah sbb ckp mcmtu.. Abis nk mcm mane lg... Jantung bby da lemah.. Tp still nk aku try normal... Ni bkn bnde main2 nk kene try n error... Can uolss imagine.. Dgn tade daye nk meneran... Dgn tade suami Kat sisi bg kate2
semangat.. Yg ade...suare2 doc nurse terjerit jerit dok marah kan aku soh teran... Ya Allah.. Aku tade tenage... Totally lost... Then doc ckp soh vacuum... Even vacuum still aku kene teran.. Dgn tenage yg totally lost tu..aku teran.. Aku dpt rase bby da kuo..sbb rase lega n sakit tu hilang langsung..... Aku tersenyum...

Tapi senyuman aku tu... Bkn petande yg baik.
Doc letak bby atas dade aku...aku dpt rasekan badan anak aku hangat... Rase suam2... Tp die tak nangis... Doc kelam kabut potong tali pusat
Terus bwk lari ank aku ntah kemane.... Aku tak syak pape... Mase nurse tgh jait Luke... Nurse lain yg same2 ngn aku dlm LR dtg Kat aku.. Mintak maaf sbb marah aku... Die ckp bkn sngaje nk marah... Tp sbb nk bby kuo cepat takut lemas.aku pon tak.simpan dendam...  Dtg nurse lain... Usap2 tgn aku...soh sabar byk2... Aku ni blur2...penat tak ilang lagi sbb beranak.. Dtg nurse merepek repek soh aku bersabar byk2... Da nape pulakkkk.......


Continue.............

No comments:

Post a Comment