Friday 3 April 2015

Rindu part 4

Aku macam tertanye tanye... Whats wrong with
My bby... Dtg lg sorang nurse soh aku bersabo lagi... Haihhh...geram pulakk hati... Bile kite tye nape.. Bby nape... Nurse ckp nnt doc pakar dtg jumpe n ckp ngn aku sendiri... Baik ko takya bg aku hint... Soh aku bersabo.... Dekat 1jam... Aku tak npk ank aku lg... Doc pakar dtg.. Berdue.. Sorang lelaki..sorang pmpn.. Doc pmpn melayu... Die yg lebih byk ckp ngn aku... Die ckp..anak aku kritikal... Time tu... Otak aku kosong...nak menangis mcm tak terkuo air mate..taktau ape perasaan aku time tu...  Yg aku tau..aku nk jumpe suami aku...

Doc pmpn tu soh aku doa byk2 sbb doa ibu paling mustajab... Allah denga... Lepas die ckp mcmtu..aku rase mcm baru tersedo... Terus meleleh air mate... Mulut aku tak henti2 berdoa semoge anak aku selamat...zikir nabi yunus pon tak henti2... Suami aku masok jumpe aku.. Aku npk air mate die... Aku tye die..nape ank kite... Suami aku ckp bnde yg same doc btau aku... Die ckp..jodoh,ajal maut ditangan Tuhan..die nak aku tenang...Saba n terima kenyataan if jadi pape pade ank kami...
And we're crying.... :'(

Aku masok ward kol 8pg...aku bersalin kol 2.33pg... Time tu rase sedih n takut bile pk kan pasal ank kami... Harapan yg tinggi tok die selamat... Berharap yg die akan kuat... Sbb bby gune kan 100% bantuan pernafasan... Aku tak dpt tgok lg...Si tecik kami name nye Muhammad Aryan bin Mohamad Nazmi...
After doc bgtau keadaan Aryan.. Bertalu talu wasap Masok..sume nak tau keadaan Aryan.. Aku mengharapkan doa Dari sume yg aku kenal... Dan mereka mendoakan Aryan...  Alhamdulillah...

Lepas waktu melawat tgh hari abis.. Aku ajk suami naik ke wad nicu.. Wad Aryan... Suami aku pesan supaye aku tabah n saba bile jumpe anak kami nnt... Aku pon bajet2 kuat n tabah... Sampai sane... Air mate aku tak tertahan... Mengalir laju lihat keadaan Aryan.. Wayar berselirat Kat tubuh die yg Kecik tu... Salur oksigen Kat mulut die yg comel tu... Allahu... Tak sanggup aku tgok... Suami aku tye..taknak pegang Aryan ke... Aku igt takleh...tapi bukanlah pegang tahap dukung... Just sentuh je... Aku pegang pP die yg tembam tu...lembut... Aku cuti kaki die... Menggeletek kaki aryan..geli barangkali......


Sambung lagi ye.........

No comments:

Post a Comment